منشور بهداشتیواحد بهداشت مجموعه هتل های پارسیان همواره تلاش کرده است محیطی سالم برای مهمانان خود فراهم آورده و با بهرهگیری از استانداردهای جهانی و دستورالعملهای ملی، اقامتی امن را برای آنها مهیا سازد. این واحد طی سالیانی که فعالیت داشته از بحرانهایی مانند کرونا تجربههای فراوان کسب نموده و سعی در بهروزرسانی ارائه خدمات بهداشتی به مخاطبان و مشتریان خود دارد و با تکیه بر این آموختهها و معیارها شاخصهایی را برای تأمین سلامتی مهمانان و کارکنان شاغل در هتل در نظر گرفته است که ذیلا" اشاره گردیده است: 1) تهیه مواد غذایی با نام های معتبر، استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت و صنایع غذایی کشور و حفظ کیفیت خوراک و نوشیدنی در سطح بالا و ارتقاء این کیفیت با گذشت زمان. 2) استفاده از استانداردهای توصیه شده سازمان بهداشت جهانی (WHO) و اجرای دستورالعملهای وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به جهت حفظ حقوق مهمان. 3) همکاری با نهادهای پزشکی و بهداشتی کشور مانند سازمان هلال احمر، سازمان آتشنشانی و دانشگاههای علوم پزشکی برای اقدام به موقع در حوادث غیرمترقبه بلحاظ حفظ ایمنی بیشتر مهمانان هتل. 4) فعالیت هتل در جهت برآورده نمودن شاخصهای لازم برای اجرای دستورالعملها و استانداردهای کیفیتی و ایمنی بهداشتی و دریافت گواهینامه های مربوطه. 5) پیشگیری از شیوع بیماریها با ضدعفونی و گندزدایی موثر و انجام عملیات مبارزه با حشرات و جوندگان طی دوره زمانی مناسب. 6) نظارت بر سلامتی کارکنان هتل به ویژه کارکنان واحد غذا و نوشابه با انجام معاینات کارگری و انجام آزمایشات دوره ای با هدف ارائه خدمات بهداشتی به مهمانان و جلوگیری ازشیوع بیماریها. 7) برگزاری کلاسهای آموزشی در زمینه بهداشت و ایمنی برای کارکنان جهت انجام حرفهای وظایف خود به دور از ریسک و خطرات احتمالی به منظور فراهم آوردن محیطی ایمن برای پرسنل و مهمانان. 8) توجه به سیاست توسعه پایدار و مفهوم هتل سبز برای تولید آلودگی کمتر و عمل به مسئولیتهای اجتماعی و حفظ محیط زیست برای آیندگان. 9) استفاده از فناوریهای نوین در جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات ارائه شده به مهمان، مطابق با شرایط بهداشتی دنیای امروز. 10) توجه و بررسی های لازم در خصوص انتقاد و شکایتهای مهمانان ارجمند و بوجود آوردن زمینه ای برای بهبود و ارتقاء سطح خدمات بهداشتی مورد نظر میهمان. 11) تنظیم و کالیبراسیون دستگاههای برودتی و ماشینآلات هتل جهت جلوگیری از خطاهای احتمالی به کمک شرکتهای تخصصی مربوطه. 12) بررسی و تأمین سلامتی مهمانان با حضور پزشک و مسئول ایمنی بهداشت و نظارت مستمربر فرآیندهای پذیرایی و اقامتی. |